پایداری در محصولات بسته بندی به بند یزد

۷ بازديد

پایداری در به‌بند چگونه کار می کند

سیاست‌های پایدار در به‌بند بر تأثیر آتی هر فرآیند یا رویه در کسب‌وکار بر انسان‌ها، اکوسیستم‌ و اقتصاد جوامع تاکید می‌کند. چراکه بدون تغییرات عمده در نحوه اداره سیاره، صدمات جبران‌ناپذیری در بلندمدت متحمل خواهیم شد. از آنجایی که نگرانی‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی، از دست دادن تنوع زیستی و آلودگی گسترده‌تر شده است، جهان به سمت بکارگیری شیوه‌ها و سیاست‌های پایدار و افزایش سرمایه‌گذاری در رویه‌های کسب‌وکار سبز روی آورده است. به‌بند همواره سعی داشته است که به سهم خود در این زمینه عمل کند.

سه رکن پایداری

ارکان پایداری شامل ابعاد اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی است.

پایداری اقتصادی

برای درک بهتر پایداری در اقتصاد باید کمی به عقب‌تر برویم و به فعالیت‌های مجموعه‌مان از بعد اقتصادی، سودآوری و بکارگیری منابع از دید کلی‌نگر و در بلندمدت بنگریم. بدین مفهوم که اثرات بلندمدت مصرف و بکارگیری منابع اولیه‌مان را در نظر داشته باشیم و در جهت کمینه‌سازی اثرات سو آن در بلندمدت گام برداریم. پایداری اقتصادی بر استفاده‌ی بهینه از منابع در جهت تولید و فعالیت اقتصادی تاکید می‌کند. همچنین به مدیریت حرفه‌ای و تخصصی تاکید دارد. شفافیت در رویه‌های اداره‌ی کسب‌وکار نیز از اصول پایداری اقتصادی به شمار می‌آید.
صنایع بسته‌بندی به‌بند در زمینه‌ی پایداری اقتصادی اقدام به بکارگیری سیستم‌هایی با کمترین هدررفت منابع طبیعی از طریق روش‌های نوآورانه با رویکرد کمینه‌سازی منابع و یا کارآمدتر کردن زنجیره‌ی تامین کرده است. بدین ترتیب منابع مورد نیاز برای تولید و عرضه‌ی محصولات به بازار را کاهش داده است. همچنین رویه‌ها و سیاست‌گذاری‌های پایداری اقتصادی را به عنوان یک اولویت مهم توسعه اقتصادی در سرمایه‌گذاری خود مدنظر دارد. سرمایه‌گذاری زمان و منابع در کسب‌وکارهای پایدار برای ایجاد دنیایی بدون ضایعات برای تغییر تمرکز سرمایه و حرکت در راستای اقتصاد پایدارتر در آینده ضروری است.
ایجاد زیرساخت برای پایداری اقتصادی فرآیندی بلندمدت و پیچیده است که صنایع بسته‌بندی به‌بند بدان آگاه بوده است و در سند بلندمدت چشم‌انداز خود حرکت در جهت آن را به عنوان یک اولویت درنظر دارد و از طریق اقدام در مقیاس بزرگ و بازنگری در سیستم های مالی سازمان که جزئی از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند، در جهت پایداری اقتصادی گام برمیدارد. مصداق‌هایی از اقدامات به‌بند در زمینه پایداری اقتصادی:

  • سرمایه‌گذاری روی نرم‌افزار‌های ERP با دید بلند‌مدت که بهینه کردن زنجیره تامین سازمان و بهبود فرآیندها و رویه‌ها را در راستای جلوگیری از هدررفت منابع به دنبال دارد.
  • در نظر داشتن سیاست‌ها و رویه‌های پایدار از بعد اقتصادی در سند استراتژیک سازمان
  • شفافیت سیستم‌های مالی

پایداری زیست‌محیطی

مفهوم پایداری زیست‌محیطی تأکید بر مبتنی بودن سیستم‌ها و فرآیندهای سازمان در جهت حمایت از سیاره زمین و حفظ حیات موجودات و انسان‌ها دارد. پایداری محیط زیست به حفظ منابعی مانند هوای پاک، آب و حیات وحش برای نسل‌های آینده توجه می‌کند. موضوعی واضح این است که پایداری زیست محیطی امری حیاتی است، زیرا بقای انسان‌ها به آن بستگی دارد.
در این راستا صنایع بسته‌بندی به‌بند اقدام به روی آوردن به سمت استفاده از انرژی‌های پاک کرده است. همچنین در جهت حفظ منابع در تمامی فرآیندهای سازمان و حرکت به سمت استفاده بهینه از آن‌ها گام برداشته است. به طور مثال از طریق عدم استفاده از کاغذ و بهینه کردن فرآیندهای تولیدی و ستادی در جهت مصرف حداقلی. فرآیندهای تولیدی به‌بند نیز در همین راستا به استفاده از مواد بازیافتی در تولید محصولات و قابلیت بازیافت محصولات تولیدی توجه دارند.
به‌بند اصول پایداری زیست‌محیطی را به عنوان قوانین و مقررات در آیین‌نامه‌های سازمانی خود پیاده‌سازی کرده است تا مسئولیت‌پذیری کارکنان را در اجرایی‌سازی این اصول که برای حفظ حیات بشریت الزامی هستند، با خود همراه کند.

  • فروش محصولات تولید شده با استفاده از مواد بازیافتی
  • حرکت به سوی کاهش استفاده از منابع تجدیدناپذیر و به صفر رساندن مصرف آن در سند بلندمدت استراتژی سازمان
  • حرکت به سمت paper less کردن تمامی فرآیندهای سازمان
  • توجه به بهینه‌سازی مصرف منابع در تمام زنجیره تامین سازمان
  • زیست تخریب‌پذیر و قابل بازیافت تولید کردن محصولات در راستای عدم آسیب به محیط زیست
  • تولید محصولات با استفاده از فناوری‌های تولید پاک و به کارگیری بهترین شیوه‌ها (Best Practice)
  • به‌بند در راستای کاهش و به صفر رساندن زباله‌های تولیدی در مدیریت مواد اولیه بر رویکرد چرخشی تاکید ویژه‌ای دارد. بدین صورت که از انتخاب مواد اولیه تا رساندن محصول به دست مشتریان به شیوه‌ای عمل می‌شود که بازگشت مواد به چرخه به میزان حداکثر ممکن باشد و از هدررفت منابع جلوگیری شود.
  • تغییر به منابع انرژی تجدیدپذیر و بهینه‌سازی میزان استفاده از آن‌ها از گام‌های دیگری است که به‌بند در راستای این مهم برداشته است.

پایداری اجتماعی

پایداری اجتماعی بعد سوم پایداری است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، زیرا بحث‌های توسعه‌ی پایدار اغلب بر جنبه‌های زیست‌محیطی یا اقتصادی پایداری متمرکز است. ولی باید توجه داشت که هر سه بعد پایداری باید برای دستیابی به پایدارترین نتیجه ممکن می‌بایست مورد توجه قرار گیرند. برای دستیابی به پایداری اجتماعی فرآیندهای سازمان، سیستم‌ها، ساختار سازمان و روابط درون و برون سازمانی می‌بایست در جهت ایجاد جوامع سالم و با کیفیت رفاه زندگی بالا باشند. سهم کسب‌وکارها در ایجاد چنین محیطی غیرقابل انکار است و می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشت. در ارتباط با پایداری اجتماعی در سازمان باید توجه داشت که به تاثیر تمامی فعالیت‌ها بر افراد و جامعه توجه داشت. ابعاد پایداری اجتماعی شامل تنوع، همبستگی اجتماعی و توجه به کیفیت زندگی افراد و کارکنان سازمان است.
صنایع بسته‌بندی به‌بند به مسائلی مانند حقوق بشر، طراحی شغلی منصفانه برای کارکنان، توجه به شرایط زندگی، سلامت، ایمنی و تندرستی کارکنان در محیط کار، تنوع، برابری، تعادل بین کار و زندگی کارکنان، توانمندسازی و توسعه‌، مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه به عنوان یک اصل در کسب‌وکار خود همواره توجه داشته است. از مصداق‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد اشتغال در منطقه محروم (هرات)
  • فراهم آوردن فرصت‌های آموزشی و توسعه مهارت برای کارکنان
  • توجه به همه‌ی ابعاد سلامت روان و جسمانی کارکنان جهت ایجاد محیطی شاداب در سازمان برای افراد
  • عدالت در توجه به کارکنان و درک هر یک از آن‌ها
  • شایسته‌سالاری و رعایت مساوات در برخورد با عملکرد کارکنان بجای توجه به برخی اصول نادرست اجتماعی موجود
  • برگزاری برنامه‌های گردهمایی کارکنان در جهت همبستگی اجتماعی
  • توجه به ایمنی محیط کار و رعایت اصول مرتبط با آن
  • ارائه‌ی آموزش‌های مرتبط با پایداری در کسب‌وکار و اجتماع به کارکنان
  • توجه به اخلاق حرفه‌ای در کسب‌و‌کار
  • کمک به غنی‌سازی شغلی کارکنان

صنایع بسته‌بندی به‌بند همچنین در ارائه‌ی راهکارهای بسته‌بندی به مشتریان محترم خود توجه به تمامی ابعاد اصول پایداری را مدنظر دارد، راهکاری بسته‌بندی پایدار به منبع‌یابی، توسعه و استفاده از راه‌حل‌های بسته‌بندی اطلاق می‌گردد که کمترین اثر تخریبی زیست‌محیطی را داشته باشند. به بیان ساده، بسته‌بندی پایدار سازگار با زمین است و از هدررفت منابع طبیعی جلوگیری می‌کند.

گسترش صنایع بسته بندی به بند دز سطح بین المللی

گسترش کسب‌وکارها در سطح بین‌المللی مزایای فراوانی را در صورت انجام صحیح در پی خواهد داشت. کسب‌وکارهایی که با نگرشی بلندپروازانه به سوی گسترش فعالیت خود فراتر از مرزهای داخلی گام برمی‌دارند، از این منافع بهره‌مند خواهند شد.
از جمله‌ی مزیت‌هایی که کسب‌وکارها با ورود به عرصه‌ی بین‌المللی بدان دست خواهند یافت شامل موارد ذیل است:

  • در پی ورود هوشمندانه به بازارهای جهانی جریان‌های درآمدی و فرصت‌های سودآوری به سمت سازمان روانه خواهند شد. افزایش جریان‌های درآمدی حاصل دستیابی به بازارها و مشتریان جدید یا کاهش و به حداقل رساندن هزینه‌ها است.
  • جهانی شدن همچنین از مزیت‌های رقابتی بالقوه کسب‌وکارها نسبت به رقبا محسوب می‌شود. بدین طریق که نه تنها سبب می‌شود مشتریان جدیدی را در بازارهای جهانی پیدا کنند، بلکه جهانی شدن سبب تقویت ارتباط با مشتریان داخلی سازمان‌ها و بهبود برند سازمان نیز خواهد شد. این مهم به دلیل رعایت استانداردهای جهانی و سطح بالاتر به دست می‌آید.
  • از دیگر منافع جهانی شدن، کاهش ریسک بازارهای داخلی و ثبات بیشتر کسب‌وکار از طریق تنوع سگمنت‌های مشتریان و تامین‌کنندگان است.
  • دستیابی به جدیدتر‌ین و برترین تکنولوژی و استعدادها در بازار فرصت‌های بین‌المللی نیز تنها با پذیرفتن ورود به این عرصه به دست خواهد آمد که نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت. از جمله این منافع افزایش سودآوری، مدیریت هزینه‌ها و بهینه کردن فرآیندها و رویه‌های کسب‌وکار محسوب می‌شوند.

علی‌رغم تمامی مزایای برشمرده شده مربوط به جهانی شدن کسب‌وکار، در صورتیکه بدون تحقیق و برنامه به این عرصه ورود شود، نتایج مطلوبی کسب نخواهند شد. این موضوع باید با تمرکز بالا در سازمان و با صرف زمان و منابع کافی و تعهد به آن در کل ساختار سازمان مدنظر باشد تا توسعه‌ی بین‌الملل پایدار رخ دهد. از جمله‌ی عواملی که می‌بایست به آن‌ها در مسیر جهانی شدن کسب‌وکار توجه کرد، موارد ذیل را می‌توان برشمرد:

  •  آشنایی کامل با رویه‌ها و قوانین بازارهای بین‌المللی که سازمان قصد ورود به آن‌ها را دارد، از الزامات اولیه‌ی ورود به بازارهای جهانی است.
  • علاوه‌بر آن ساختار و عملیات‌های سازمانی شما باید در راستای هدف شما در جهت جهانی شدن باشد. روندها و فرآیندهای درون و برون سازمانی نیز می‌بایست در همین راستا سازگار شوند.
  • شناخت کافی و درک کامل بازارهای خارجی و تحقیقات بازار در این زمینه نیز از زیرساخت‌های مورد نیاز جهانی شدن است.

ورود به عرصه‌ی فعالیت بین‌المللی از دیرباز برای صنایع بسته‌بندی به‌بند به عنوان یک حرکت استراتژیک در نظر گرفته شده است. به‌بند همواره در پی گسترش فعالیت خود فراتر از مرزهای داخلی و بر اساس استانداردهای جهانی بوده است.
در راستای نفوذ در بازارهای بین‌الملل و اطمینان از هم‌ترازی در سطح رقابت جهانی، صنایع بسته‌بندی به‌بند اقدام به بستن پیمان با شرکای تجاری بین‌المللی در کشورهای مختلف، اخذ نمایندگی برندهای معتبر جهانی، نفوذ در بازار مشتریان بین‌الملل و افزایش سهم در بازارهای جهانی نموده‌است.

همکاری با پارتنرهایی از کشورهای:

  • کانادا
  • استرالیا

نمایندگی‌های بین‌المللی:

  • نماینده‌ی انحصاری شرکت Compack کانادا
  • نماینده‌ی انحصاری شرکت Messersi ایتالیا
  • نماینده‌ی انحصاری شرکت Siebeck آلمان
  • نماینده‌ی انحصاری شرکت Saizar اسپانیا
  • نماینده‌ی انحصاری شرکت Jia-In-Industry تایوان- تحت برند Joinpack
  • نماینده‌ی انحصاری شرکت Pantech International تایوان- تحت برند Zapak

مشتریان بین‌المللی از کشورهای:

 



یک آموزشگاه زبان خوب با ویژگی‌های محیطی مثبت و الهام‌بخش مواجه می‌شود. محیط این آموزشگاه باید فراهم و دلنشین باشد تا دانشجویان با انگیزه بیشتری به یادگیری بپردازند. کلاس‌ها باید دارای امکانات مناسب و فناورانه باشند تا دانشجویان به بهترین نحو از منابع آموزشی بهره‌مند شوند. فضاهای تعاملی و چندرسانه‌ای برای تدریس و یادگیری موثر ایجاد شده و از تجهیزات مدرن بهره‌گرفته شود.  بهترین آموزشگاه های زبان یزد با فراهم آوردن مخیطی دلنشین فضای مناسبی را برای زلان آموزان فراهم کرده است.

همچنین، کتابخانه یا منابع آموزشی قوی و گسترده برای دانشجویان فراهم شده تا ایشان بتوانند به تنوع و عمق موضوعات زبانی دست پیدا کنند. همچنین، فراهم کردن فضاهای اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی برای تشویق به تعامل اجتماعی و تبادل زبانی بین دانشجویان از دیگر ویژگی‌های محیطی این آموزشگاه است. این عوامل به کلیت تجربه یادگیری دانشجویان افزوده و آن‌ها را به سمت تسلط بر زبان مورد نظر هدایت می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.